לכל ההלכה יומית
כאמור על ברכות דרבנן חל הכלל "ספק ברכות להקל" ולכן לא יברך, אולם מי שאכל לחם לשובע, שחייב הוא בברכת המזון מן התורה, ומסופק הוא האם בירך, כיוון שספק דאורייתא לחומרא, לכן עליו לברך ברכת המזון מספק. אלא שכשמברך ברכת המזון מספק יברך יחד עמה אף את ברכת "הטוב-והמטיב", על אף שהיא מדרבנן, כיוון שתקנת חכמים היא שבכל פעם שמברך ברכת-המזון יברך ארבע ברכות.
שו"ע אדה"ז או"ח סקפ"ד ס"ב; וראה סדר ברה"נ פ"א ס"א.
ראו גם מאותו שבוע
-
המסופק האם ברך ברכה ראשונה
יום א'
-
נזכר באמצע השתייה שלא ברך
יום ב'
-
נזכר באמצע האכילה שלא ברך
יום ג'
-
ברכה ראשונה בתום האכילה
יום ד'
-
שיעור הזמן להשלמת ברכה-אחרונה
יום ו'