לכל ההלכה יומית
נאמר: "וקראת לשבת עונג" ודרשו חכמים- "במקום עונג .. שם תהא קריאת הקידוש", כלומר, שיש לקדש דווקא במקום בו סועד את סעודת השבת. ונחלקו הראשונים בהגדרת ה"מקום", ולכתחילה צריך שיסעד באותו מקום שקידש ממש. ובהגדרת ה"סעודה" שמקיימים במקום הקידוש, הורו הגאונים שמכיוון שהמזונות והיין מזינים ומשביעים, נקראים אף הם "סעודה". ולכן כשאכל כזית פת, או מיני "מזונות", או אפילו כששתה רביעית יין, יוצא בזה ידי קידוש במקום סעודה; אלא שלכתחילה צריך שתהיה הרביעית בנוסף לכוס הקידוש, ויכול אח"כ לסעוד את עיקר הסעודה במקום אחר. ואם אכל רק מינים שברכתם האחרונה "בורא נפשות", לא יצא ידי חובתו ויקדש שוב במקום שיסעד.
ישעיה נח, יג; פסחים קא, א; טוש"ע ונ"כ ושו"ע אדמוה"ז או"ח סרע"ג
ראו גם מאותו שבוע
-
האם ישנו חיוב ליטול חלק בכל שמחת חתונה המתקיימת בעיר?
יום ב'
-
מהו האופן הנכון ביותר לערוך בדיקת חמץ בארונות?
יום ג'
-
עד מתי ניתן להסתפר בערב פסח?
יום ד'
-
האם מותר לבעל משפחה לעזוב את הבית בחג?
יום ה'
-
אין נתונים