לכל ההלכה יומית
כיוון שהברכה בקידוש-הלבנה היא על ההנאה לאורה, עד שאין מברכים על הלבנה כשהיא מכוסה בעננים או ביום, לכן כתבו הפוסקים להביט בלבנה לפני הברכה בכדי ליהנות מאורה, ויש שכתבו להביט בה גם אחר כך אלא שלמעשה מנהגנו להביט בלבנה רק פעם אחת קודם הברכה, ואחר כך אין להסתכל בלבנה כלל (כשם שאין מביטים בקשת); ונהוג לכוון את פניו לכיוון ירושלים, ויש שכתבו שזהירות זו היא בכדי שלא יתפרש הדבר כפלחן ללבנה ח"ו, ומטעם זה אומרים את תפלת "עלינו-לשבח" בתום קידוש-הלבנה, בכדי להדגיש ש"אנחנו כורעים ומשתחווים לפני מלך-מלכי-המלכים הקב"ה".
שו"ע או"ח סתכ"ו ס"א-ב; מג"א שם סק"ח; וראה שיירי כנה"ג הגהות הטור אות ה; של"ה שער האותיות אות ק' סקי"ח;.סידור אדה"ז במקומו; מ"ב סתכ"ו בבאו"ה ד"ה 'ומברך מעומד'; שו"ת לבושי מרדכי תנינא או"ח סקי"ז.