לכל ההלכה יומית
אמרו חכמים: "ביחיד לא יצא עד שיתכוין שומע ומשמיע". כלומר, כשמוציא ידי-חובה את חברו במצווה או בברכתה, חייב המשמיע לכוון להוציא ידי-חובה, ואף השומע חייב לכוון לצאת ידי חובה, וכן חייב לשמוע את כל הברכה מתחילתה ועד סופה, ולא יענה "ברוך הוא וברוך שמו", שלא יהיה "הפסק", ורק יענה "אמן", ובדיעבד, גם כשלא ענה "אמן" יצא ידי חובה. והסתפקו הפוסקים האם הכוונה מעכבת במצוות דרבנן, ופוסק אדמוה"ז שיש לחוש וליזהר שלא להיכנס לספק. ולכן ואם לא התכוונו לצאת ולהוציא ידי-חובה בקידוש שהוא דרבנן, יש ספק האם יצא, ואם יקדש הרי זהו חשש ברכה לבטלה, ולכן מוטב שישמע שוב קידוש מאחר.
ר"ה כט, ב; טוש"ע ונ"כ או"ח סרע"ג; שו"ע אדמוה"ז שם וסרי"ג ס"ד
ראו גם מאותו שבוע
-
ממתי יש לחשב את זמן ההמתנה בין בשר לחלב, מגמר האכילה או מהברכה?
יום ב'
-
הטועם בשר ולא בלעו, האם עליו להמתין שש שעות לפני אכילת חלבי?
יום ג'
-
האם מותר לבן לחזק את דברי אביו בעת וויכוחו עם חברו?
יום ד'
-
שרוך שנשמט מהנעל בשבת, האם מותר לחזור ולהשחילו?
יום ה'
-
תפילין המונחות במקום שאינו בטוח, האם מותר לטלטלן בשבת?
יום ו'