לכל ההלכה יומית
מסופר בגמרא שהיו שהקפידו שביום שאכלו בשר לא אכלו כלל מאכלי-חלב, ולעומתם היו שהקפידו שרק באותה הסעודה שאכלו בה בשר נמנעו מחלב ומוצריו, אך בסעודה שלאחריה כבר אכלו מאכלי-חלב. ולמעשה, כך נפסק להלכה, שאין לאכול בשר וחלב באותה הסעודה, וגם כשעברו שעות רבות יש לסיים תחלה את הסעודה ולברך. אך לאחר שסיימו את סעודת הבשר ועבר הזמן שבו ממתינים בין ארוחה לארוחה מותר לאכול חלבי. ונחלקו הראשונים בשיעור זמן זה, וכתבו ראשונים רבים שהוא 6 שעות וכך נהוג כיום למעשה. אלא ששיעור זמן ההמתנה נחשב מסיום אכילת הבשר בפועל, גם אם חלף עוד זמן עד שסיימו לחלוטין את הסעודה וברכו.
חולין קה, א וברש"י שם; רא"ש פ"ח ס"ה; טוש"ע ונ"כ יו"ד ספ"ט
ראו גם מאותו שבוע
-
מי שאינו כיוון לצאת ידי חובה בקידוש האם יצא ידי חובה?
יום א'
-
הטועם בשר ולא בלעו, האם עליו להמתין שש שעות לפני אכילת חלבי?
יום ג'
-
האם מותר לבן לחזק את דברי אביו בעת וויכוחו עם חברו?
יום ד'
-
שרוך שנשמט מהנעל בשבת, האם מותר לחזור ולהשחילו?
יום ה'
-
תפילין המונחות במקום שאינו בטוח, האם מותר לטלטלן בשבת?
יום ו'