אין מוצרים בסל הקניות.
16 תוצאות
כ"אאדר ב'
בתי מלון ודומיהם פטורים ממזוזה ב-30 יום הראשונים למגורים בהם. כיון שחובת המזוזה היא בעיקר על השוכר, וכיוון שעבורו המקום חדש, ולכן פטור השוכר ממזוזה עד ל30 יום. עם זאת, ראוי שבעליי המקום יקבעו מזוזה. אך כאשר שוכרים או מחליפים דירה באזור אחר, והדירה אינה דירת נופש במשך כל השנה אלא דירת מגורים, השוכרים חייבים במזוזה.
כ"באדר ב'
נאמר בגמרא: "המשכיר בית לחבירו על השוכר לעשות לו מזוזה וכשהוא יוצא לא ייטלנה"; וביארו הראשונים שהוא משום בזיון למזוזה בנטילתה, או משום מזיקין שיבואו לבית. העובר דירה ובעל הבית אינו מעוניין במזוזות, כשיש חשש שהם יבואו לידי בזיון ודאי מותר להסירן כדי למונען מכך. אולם, אם אין חשש לביזיון המזוזות אין להסירן. אלא שבעל המזוזות רשאי לדרוש מבעל הבית שישלם את תמורתן או ישיב אותן כשיקבע מזוזות אחרות. וכשבעל הבית אינו מסכים לשלם יש שהתירו להסירן כשיש בזה הפסד מרובה, אך יש שאסרו זאת, כיון שבהסרת המזוזות יש סכנה.
י"זאדר ב'
נאמר: "וכתבתם על מזוזות ביתך", ולמדו חכמים שחיוב המזוזה הוא בבית הראוי לדור בו, ובית שאין בו ארבע אמות על ארבע-אמות (מטר ו- 92 ס"מ על מטר ו- 92 ס"מ) אינו ראוי לדירה ופטור ממזוזה; ודנו הפוסקים אודות חדר שצר ורוחבו פחות מארבע-אמות אך הוא ארוך ובסך הכל גודלו כחדר של ארבע אמות על ארבע אמות, האם חייב במזוזה. ולמעשה כתבו הפוסקים לקבוע בחדר זה מזוזה ללא ברכה.
י"חאדר ב'
את המזוזה קובעים בכל פתחי החדרים, ויש להשתדל שלא להשתמש בחדר עד שיקבע בו מזוזה; בחדרי פעוטות אם המזוזה הקבועה בחדר ממוקמת בחלל החדר כשהדלת סגורה, צריך שתהא מכוסה בבית מזוזה שאינו שקוף, ודי בכיסוי אחד כיוון שהמזוזה מחוברת לקיר, ואם המזוזה אינה בתוך חלל החדר כשהוא סגור אין כל חשש כשסוגר הדלת; חדרי שירותים ואמבטיה וחדרים ארעיים כסוכה פטורים מן המזוזה; לגבי פתחי החנויות שמעיקר הדין פטורים משום שלא נועדו למגורים, כתבו הפוסקים לקבוע מזוזה ללא ברכה, וכן ברכבים המשמשים כמגורים קובעים מזוזה ללא ברכה.