מה הדין אם טעה ובירך "על מצוות תפילין" במקום "להניח תפילין"?
לא יברך שוב מפני שספק ברכות להקל.
מקור:
- שו"ע אדה"ז סימן כה סעיפים כב,כג.

הרב פנחס קדיש
לכל השו"ת
לא יברך שוב מפני שספק ברכות להקל.
מקור:
הרב פנחס קדיש
פעולות שאלה ותשובה
גדולי פוסקי הזמן דנו בכך, ואכן יש בזה בעיה גדולה, (אמנם יש פתח היתר בדיעבד ובשעת הדחק אך כמובן שאין לסמוך על כך לכתחילה).
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
אין אפשרות כלל להניח ביד החזקה. יש לעשות כל מאמץ להניח על היד החלשה עצמה, במקרה הצורך אפשר לוותר על גלגול הרצועה בזרוע היד. אם זה ממש כואב ואתה מצטער מאוד, תניח את התפילין על תחבושת או בגד שיכסה את הפציעה, אבל בשני תנאים: א. אל תברך על התפילין של יד, אלא רק על של ראש ("על מצות תפילין"). ב. במקרה זה יש לכסות את התפילין של יד לאחר ההנחה.
לעמוד השאלההרב ישראל מעטוף
הרבה מקילים שלא צריך ליטול, והמחמירים נוטלים ידיים אם נגעו בזרוע.
לעמוד השאלההרב יוסף יצחק זלמנוב