דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל המאמרים

לבישת קיטל ביום כיפור

//

0 תגובות

//

1 דקות קריאה

//
מכון הלכה חב"ד

נהוג בחב"ד שלובשים 'קיטל' ביום הכיפורים, למעט חתן בשנה הראשונה לחתונה. הטעם למנהג זה:

מהטעמים ללבישת קיטל ביום כיפור:

  1. "יש שכתבו שנהגו ללבוש בגדים לבנים נקיים ביום כפורים דוגמת מלאכי השרת".
  2. מכיוון שה'קיטל' "הוא בגד מתים, על ידי זה נשבר לב האדם, [ו]נכנע" והינו "זוכר יום המיתה".
  3. צבע הבגד "מראה הסליחה, על דרך אם יהיו חטאכם כשנים – כשלג ילבינו".

הרבי הריי"צ אמר אשר אין לחתן ללבוש קיטל ביום כיפור שלאחר חתונתו, את הטעם לכך כותב הרבי: "בנוגע לשאלתו: בגד עליון שלובשים בעת החופה אם לובשים אותו ביוהכ"פ הראשון, הנה זה רק בנוגע להקיטל בלבד, ואין הדיוק בזה אותו הקיטל שלבש בעת החופה, אלא כיון שכבר לבש קיטל בעת החופה, אין ללבוש קיטל (אפי' אחר) ביוהכ"פ שבתוך שנה זו".

מהטעמים לאי לבישת הקיטל לחתן בשנה הראשונה:

  1. צריך לשמוח ולשמח את האשה ולכן אין מזכירים את יום המיתה.
  2. "הרי בטח יודע שלובשים קיטל תחת החופה, אלא שלובשים אותו תחת מלבוש העליון כדי שיהי' בלי בליטה. וביום כפורים דשנת החתונה אין לובשים הקיטל, כיון שכבר לבשו ביום הכיפורים דילי' (-שלו) דשנה זו, הוא יום חתונתו".
מקורות: רמ"א על שו"ע או"ח תרי,ד. רמ"א שם וב"ח טור או"ח תקפ"א סק"ה. יגדיל תורה נ.י. חוברת נ עמ' יא. אג"ק ח"ו עמ' קעב. שולחן עזר סי"ב, ח. אג"ק ח"ה עמ' פז, ראה גם ספר המנהגים עמ' 76, 58. לכללות הענין: ראה חקרי מנהגים ח"ד סימן קלב.

פעולות פוסט

קבל את עלון שונה הלכות ישר אליך!

הקהל מדבר

0 תגובות

הצטרפו לשיחה והשאירו תגובה

הוספת תגובה

הוספת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צור קשר בוואטסאפ