כשיש עשרה אנשים ורק חלקם אכלו, האם ניתן לזמן זימון בעשרה?
באם שבעה אנשים נטלו ידיים ואכלו לחם, ועוד שלושה שאכלו משהו או שתו יכולים לזמן בעשרה ובאמירת נברך לאלוקינו.
מקור:
- שו"ע אדה"ז סי' קצ"ז ס"ב

הרב משה קורנווייץ
לכל השו"ת
באם שבעה אנשים נטלו ידיים ואכלו לחם, ועוד שלושה שאכלו משהו או שתו יכולים לזמן בעשרה ובאמירת נברך לאלוקינו.
מקור:
הרב משה קורנווייץ
פעולות שאלה ותשובה
שיעור כזית נמדד בלחם בלבד, מאכלים אחרים הנאכלים בסעודה לא מצטרפים לשיעור.
לעמוד השאלההרב מנחם מענדל הלפרין
מותר לברך ברכות בעמידה או תוך כדי הליכה (בפרט כשאוכל או שותה בעמידה או תוך כדי הליכה) ובלבד שתיאמר הברכה בצורה הטובה ביותר בה יוכל לכוון. (ואם אכל בישיבה עדיף שיברך בישיבה ולא ילך בשעה שמברך), אולם ברכת המזון חייבת להיאמר בישיבה. כמו כן יש אומרים שדין ברכת "מעין שלוש" כדין ברכת המזון, ואף היא צריכה להיאמר בישיבה, ופוסק אדה"ז כמותם כיוון שברכה זו היא מעין הברכות של תורה ולכן יש לאמרה בישיבה.
לעמוד השאלההרב שלום דובער טאלר
דיני הפסק בברכת המזון שווה לדיני הפסק באמצע תפלת שמונה עשרה. ובתפלת שמונה עשרה אסור להפסיק ולענות אמן.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ