לכל ההלכה יומית
בכל המצוות יש פנימיות וחיצוניות, ובפנימיות השבת יש "זכור" ו"שמור": בחינת "זכור" בפנימיות היא הכוונה בתפלה ובתלמוד תורה לדבקה בה' אחד, ובחינת "שמור" בפנימיות היא השביתה מדיבורים גשמיים, כמו ששבת ה' מעשרה מאמרות שנבראו בהם שמים וארץ גשמיים. ככל שהאדם זהיר יותר בשבת קודש מאיסורים במחשבה דיבור ומעשה חלילה, שלא לעבור שום איסור שבת, כך יתקדש יותר כל השבוע; ויש להשכים ולעסוק בתפילה בהתבוננות והעמקה כמה שאפשר, ולנצל את השבת, מלבד זמני האכילה והשינה, לתורה ועבודת ה'.
תניא קו"א בסופו. אגרות קודש אדה"ז ע' תכח. אגרות קודש כ"ק אדמו"ר הריי"צ חי"ג ע' עא. לקו"ד ח"ג תקלד, א. סה"ש תש"נ ח"ב ע' 710.
ראו גם מאותו שבוע
-
מהם הדברים הנהוגים בשבת מפני כבודה?
יום א'
-
מהו האיחול הנהוג בשבת?
יום ג'
-
ממה צריך להיזהר בעת הדיבור בשבת?
יום ד'
-
האם מותר לנחם אבלים בשבת?
יום ה'
-
כיצד מבקשים על החולה בשבת?
יום ו'