לכל ההלכה יומית
אמרו חכמים: "אכל בשר אסור לאכול גבינה". ונחלקו הראשונים בטעם ההמתנה בין אכילת הבשר למוצרי החלב, יש שסברו שטעם ההמתנה הוא מפני הבשר שנותר בין השיניים, שלא יבוא לאכול את מאכלי החלב כשהבשר בין שיניו. לעומתם היו שסברו שטעם ההמתנה הוא משום שלאחר האכילה נמשך טעם מן הקיבה. למעשה אנו מחמירים כשתי השיטות וממתינים בין בשר לחלב גם אם רק לעס מבלי לבלוע, וכן ממתינים גם אם רק בלע מבלי ללעוס. אולם מי שרק טעם מבלי ללעוס ומיד אחר כך פלט את מה שבפיו מבלי לבלוע כלל, אינו צריך להמתין קודם אכילת מאכלי החלב, אלא די לו בקינוח והדחת פיו בלבד.
חולין קה, א וברש"י שם; רא"ש שם פ"ח ס"ה; רמב"ם הל' מאכלות אסורות פ"ט הכ"ח. טוש"ע ונ"כ יו"ד ספ"ט ס"א; דרכ"ת שם סק"י.
ראו גם מאותו שבוע
-
ממתי מתחילים לחשב את זמן ההמתנה בין הבשר לחלב?
יום ב'
-
האם ישנו חיוב לחפש שאריות בשר בפה לאחר המתנת 6 שעות?
יום ג'
-
ממתי מתחילים לחנך את הילדים בהמתנת 6 שעות?
יום ד'
-
כמה זמן ממתינים בין אכילת מוצרי חלב לאכילת בשר?
יום ה'
-
דבר חריף שנחתך בסכין בשרי, האם יש צורך להמתין בין אכילתו לאכילת מוצרי חלב?
יום ו'