לכל ההלכה יומית
נאמר: "וישכם אברהם בבקר אל המקום אשר עמד שם" ומכאן דרשו חכמים: "כל הקובע מקום לתפילתו אלוקי אברהם בעזרו", שהרי אברהם קבע מקום לעמידתו-תפלתו. וכתבו הראשונים שאין די בכך שמתפלל בבית הכנסת קבוע, אלא שאף בבית הכנסת עצמו בו מתפלל בקביעות, צריך שיהיה לו מקום קבוע. והזהירו חכמים על גודל החשיבות בתפלה בבית הכנסת עם הציבור, אך גם מי שנאלץ להתפלל בביתו עליו להקפיד לקבוע מקום לתפלתו בתוך הבית. יצוין שעל פי הוראת הרבי כיוון שכל בית יהודי הינו "מקדש מעט" יש לדאוג שיהיה בבית מקום קבוע ללימוד ועניני תפלה כגון אמירת ק"ש שעל המטה וברכות השחר.
בראשית יט, כז; ברכות ו, ב; ירושלמי ברכות פ"ד ה"ד; רא"ש פ"ק דברכות ס"ז; הג"מ פ"ה מהל' תפלה ה"י; רבינו יונה ברכות ג, ב ד"ה כל הקובע; טוש"ע ונ"כ או"ח ס"צ; שו"ע אדמוה"ז שם סי"ח; שיחת חמשה עשר בשבט תשמ"ז