לכל ההלכה יומית
נאמר בגמרא: הרואה את הקשת בענן .. מברך .. ברוך זוכר הברית ונאמן בבריתו וקיים במאמרו". וכך אף נפסק בשולחן ערוך, אולם בקשר למנהגנו בברכת הקשת התעוררה שאלה האם אכן מברכים אותה מפני שאדמוה"ז השמיטה. אך למעשה הורה הרבי שמנהגנו לברך ברכת הקשת, והטעם שלא הביאה אדמוה"ז מפני שלא הייתה מצויה במדינתו. ולגבי הקשת הנראית לעיתים על-גבי מפלי מים דנו הפוסקים האם לברך עליה, מפני שברכת הקשת היא רק על הקשת שנראית לעתים ברקיע השמיים לאחר הגשמים, שכן תוכנה של הברכה היא על אות הברית בין הקב“ה לבין באי עולם באמצעות הקשת שבענן.
ברכות נט, א; טוש"ע ונ"כ או"ח ר"ס רכט; "היום יום" כט תשרי; שיחת אחרון של פסח ה'תשי"ג; לקו"ש ח"י ע' 200; אג"ק כ"ק אד"ש חט"ז ע' שכח; שו"ת רבבות אפרים ח"ו סק"ג; שו"ת נחלת פנחס ח"א ס"ל; קובץ דרום - ניסן תשכז, סי"ז