לכל ההלכה יומית
ריבת פרי שלא ניכר בה הפרי כלל אין מברכים עליה "שהחיינו", כמו-כן באכילת ריבת אתרוגים למעשה לא מברכים "שהחיינו", שמעבר לטעם האמור ישנם עוד נימוקים שלא לברך עליו "שהחיינו", מפני שהאתרוג מתקיים על האילן לאורך כל השנה, וכן מפני שההנאה העיקרית מהאתרוג היא בחג סוכות, ובסתם ריבת פרי נחלקו הפוסקים האם לברך שהחיינו.
סדר ברכת הנהנין בסידור יעב"ץ אות כה; א"א (בוטשאטש) סרכ"ה; שו"ת כתב סופר או"ח סכ"ג; שו"ת שער אפרים סל"ה; שו"ת מהר"י אשכנזי ס"ט. פסק"ת סרכ"ה אות יז.
ראו גם מאותו שבוע
-
מה קובע את גיל העץ לעניין שנות ערלה?
יום א'
-
מתי בודקים את הפרי קודם הברכה או קודם האכילה?
יום ג'
-
מהו סדר הקדימה בברכות?
יום ד'
-
האם ניתן להפריש מעשרות על פירות שעודם מחוברים לאילן?
יום ו'
-
אין נתונים