לכל ההלכה יומית
דנו הפוסקים בשאלה האם ניתוחים קוסמטיים להסרת מומים מותרים, או שמא ניתוחים שלא לצורך רפואי אסורים כשם שאסור לאדם לחבול בעצמו. ונמקו הפוסקים להיתר שחבלה האסורה היא רק כשהיא דרך בזיון, אך לצורך נוי מותר כשאין סכנת-נפשות בדבר. לגבי ניתוחים פלסטיים לגברים הדבר מהווה בעיה משום איסור "לא-ילבש" האוסר על גבר להידמות לאשה, אלא שנטו הפוסקים להקל לצורך הסרת מומים וכתמים שונים להחזיר את מראה האדם למצבו הרגיל, ויש שהתירו אפילו במומים שהיו עמו מעת לידתו, כיוון שהסרתם מחזירה אותו למראה שאר בני האדם, אולם כשמראהו מראה רגיל אלא שמעוניין בניתוח פלסטי לשם נוי, הדבר אסור, ומצד החששות שבדבר יש להיוועץ עם מורה הוראה אודות כל טיפול לגופו.
ראה טוש"ע ונ"כ יו"ד סקנ"ו ס"ב וסו"ס קפב וחו"מ סת"כ סל"א; שו"ע אדה"ז או"ח סו"ס שב וחו"מ הל' נזקי גוף ונפש ודיניהם ס"ד; אג"מ חו"מ ח"א סק"ג, חו"מ ח"ב סס"ה-ו; יבי"א ח"ח חו"מ סי"ב; מנח"י ח"ו סק"ה; צי"א חי"א סמ"א אות ח.