לכל ההלכה יומית
בכלל איסור "לא ילבש" אסרו חכמים על האיש להסיר את שערותיו הלבנות מתוך שערו בכדי לשוות לעצמו מראה צעיר, שכן מייפה את עצמו בנויי נשים, ויש שכתבו שכמו כן אסור לאיש לצבוע את שערותיו הלבנות בשחור שאיסורים אלו הנם מן התורה והיו שנטו להקל בזה בעת צורך גדול. ודנו הפוסקים האחרונים אודות טיפולים וניתוחים פלסטיים לגבר - האם יש בהם משום איסור "לא ילבש", ונטו הפוסקים להקל בהסרת מומים וכתמים שונים להחזיר את מראה האדם למצבו הרגיל. ויש שהתירו אפילו במומים שהיו עמו מעת לידתו, כיוון שהסרתם מחזירה אותו למראה שאר בני האדם והדבר לא כרוך בקישוט, אולם כשמראהו הוא מראה רגיל אלא שמעוניין בניתוח פלסטי לשם נוי – הדבר אסור משום "לא ילבש" וכיון שרבו הספקות בזה אין לעשות דבר מבלי להוועץ תחילה עם מורה הוראה מובהק.
שבת צד, ב. רמב"ם הל' ע"ז פי"ב, ס"י. טוש"ע ונ"כ יו"ד סקפ"ב ס"ו. שו"ע אדה"ז או"ח סש"מ ס"א. שו"ת צ"צ יו"ד ח"א סצ"ג אות ט. בדה"ש סקמ"ג סק"ב. אג"ק כ"ק אד"ש ח"א ע' י, ח"ו ע' רסח, ח"ח ע' קנה. וראה שו"ת מנחת אלעזר ח"ד סכ"ג. אודות נתוחים פלסטיים: שו"ת מנחת שלמה תנינא ספ"ו אות ג. שו"ת משנה הלכות ח"ד סרמ"ז.