לכל ההלכה יומית
דנו הפוסקים האם מותר למי שראה את הקשת לספר לחברו שנראית הקשת, בכדי שיוכל אף-הוא לברך. שכן, אי ראיית הקשת מסמלת דבר חיובי, כפי שאמרו חז"ל שבדור זכאי כבדורו של רשב"י לא נראתה הקשת. לעומת זאת הופעת הקשת אינה מהווה סימן חיובי. וכיוון שנפסק להלכה שאין ראוי לספר דבר רע, יש שכתבו שיש להימנע מלשתף אחרים בהופעתה של הקשת (אבל יש המתירים לספר). וכתבו הפוסקים, שאף מי שהסבו את תשומת לבו להופעת הקשת, אינו חייב להפנות מבטו לראותה בכדי לברך על ראייתה.
פירש"י בראשית ט, יב-טו; טוש"ע ונ"כ או"ח ר"ס רכט ויו"ד סת"ב, סי"ב; כה"ח או"ח סרכ"ט סק"א; קצור הלכות (מקו"ח) סרכ"ט. ברית כהונה ח"א מערכת ק אות ג.