לכל ההלכה יומית
נאמר: "אבד תאבדון את כל המקומות אשר עבדו שם הגויים .. וניתצתם את מזבחותם ושברתם את מצבותם .. לא תעשון כן לה' אלוקיכם". ולמדו חכמים שכל המנתץ דבר מן ההיכל או המזבח עובר בלא-תעשה. וכתבו הראשונים שאיסור זה כולל אף את בתי-הכנסיות. ונפסק להלכה שההיתר היחיד לסתור בית-הכנסת הוא על מנת לבנותו מחדש, וגם הוא מותנה בכך שאין חשש שמא יפשעו ויתרשלו מבניינו, וכן שאין חשש לביטול התפלות בציבור. לאור האמור כתבו הפוסקים שיש להיזהר שלא לקלף צבע או טיח של קירות בית-הכנסת ורהיטיו, מתוכו ומחוצה לו. ונחלקו הפוסקים לגבי נקיבת חורים בבית-הכנסת לצורך התקנת ריהוט, והרבה נטו להקל בכך.
דברים יב, כג; ספרי דברים פס"א; ב"ב ג, ב; סהמ"צ להרמב"ם ל"ת ס"ה; רמב"ם הלכות תפילה ונשיאת כפיים פי"א הי"ב-ג; טוש"ע ונ"כ או"ח סקנ"א-ב; ט"ז סקנ"א סק"ג ובפמ"ג )מ"ז( שם; א"ר שם סק"ד; שאלת יעבץ ח"ב, נ"ד; שו"ת צ"צ חאו"ח ס"כ