דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל ההלכה יומית

י"ד אב התשע"ט

האם מותר לשתות משקים ששהו לילה בכלי מתכת?

אסרו חכמים שתיית "משקין מזוגין שעבר עליהן הלילה .. בכלי מתכות" משום סכנה. והוסיף אדה"ז וכתב בסוגריים שבשו"ע: "ואין צריך לומר מים עצמן". כלומר שאיסור זה, חל אף על מים רגילים ששהו לילה בכלי מתכת. ואכן בידי רבותינו-נשיאנו השתמר מנהג זה ואף אנשי מעשה נהגו להחמיר בכך. אולם למעשה, מיישב הרבי את המנהג הרווח שהיה בירושלים ששתו מתוך הבארות שהיו בתוך האדמה בכלי מתכות, מכמה טעמים. ראשית הוספת אדה"ז באה בסוגריים כלומר ישנו ספק בדין זה. שנית, הבארות בתוך האדמה (ואולי אפ"ל כך גם לגבי מיחמים שמחוברים לחשמל) וכלי מחובר לכמה עניינים בטל מתורת "כלי", ולכן אינם ככלי מתכות, והעיקר שכבר "דשו-רבים" בכך, כלומר שפשט המנהג להקל ורואים שלא נגרם נזק מכך, ושומר פתאים ה'. יתר על כן הרבי עצמו בשבת היה שותה חמין ממים 'שלנו'.

מקורות:

נדה יז, א; שו"ע אדה"ז חו"מ דיני שמירת גוף ונפש ס"ז; אג"ק כ"ק אדמו"ר מהוריי"ץ ח"א ע' רד; לשמע אזן ע' רנה; אג"ק כ"ק אד"ש ח"ב עמ' קמ-קמד; בקדש פנימה ע' 16; (ואין לומר שבשבת קל יותר - עפ"י המסופר בשמועות וסיפורים ח"ב ע' 43).

ראו גם מאותו שבוע

צור קשר בוואטסאפ