לכל ההלכה יומית
למדו חכמים שכלי זכוכית טעונים טבילה, שכשם שכלי מתכות שנשברו – ניתן לתקנן על ידי התכתן ויצירתן מחדש – כך גם כלי זכוכית ניתן לתקנן על ידי התכה, ולכן יש חיוב לטבול אותם כמו כלי מתכת. ומכאן יש המחמירים לגבי כלי פלסטיק, ומצריכים טבילה, ונימוקם הוא משום שניתן להתיכם ולשחזרם כמו כלי זכוכית. ולמעשה ראוי להחמיר להטביל אף את כלי הפלסטיק, אך ללא ברכה.
ע"ז עה, ב; שו"ע יו"ד סק"כ ונו"כ סי"א; שו"ת ציץ אליעזר ח"ז, סל"ז; שו"ת מנחת יצחק ח"ג, סע"ו-ח.
ראו גם מאותו שבוע
-
על אלו כלים מברכים לפני טבילתם?
יום א'
-
האם צריך להסיר את התוויות מהכלים קודם טבילתם?
יום ג'
-
מאכלים שהוכנו בכלים שאינם טבולים, מה דינם?
יום ה'
-
האם ניתן להשתמש במארזי מזון ושתייה ללא טבילתם?
יום ו'
-
אין נתונים