לכל ההלכה יומית
המקדש על הפת ייטול ידיו תחלה ויברך על נטילת ידיים, ואחר כך ייקח לחם משנה ויברך ברכת "המוציא לחם מן הארץ" ומברך את נוסח ברכת הקידוש ואוכל. אבל כשמקדשים על היין נוטלים ידיים אחר הקידוש לפני אכילת הפת. ואם טעה ונטל ידיו ובירך "על נטילת ידיים" – יקדש על היין ויטעום מכוס הקידוש ואח"כ ימשיך לאכול פת ואין צריך ליטול ידיו שנית.
שו"ע אדה"ז או"ח סי' קסו ס"א וסרע"א סכ"ג. וראה קצוה"ש סע"ט ס"י וסי"ג.
ראו גם מאותו שבוע
-
מי שהפסיק בדבור לאחר ברכת נטילת ידיים האם יברך שוב?
יום א'
-
מי שהפסיק בדבור לאחר נטילת ידיים קודם הברכה, כיצד ינהג?
יום ב'
-
האם ניתן ליטול ידיים שלא במקום הסעודה וללכת אחר כך למקום שסועד?
יום ג'
-
האם ניתן לברך "אשר יצר" לאחר ברכת נט"י לסעודה?
יום ד'
-
מי שנטל ידיו לסעודה ונזכר שלא התפלל מעריב כיצד ינהג?
יום ה'