לכל ההלכה יומית
כשקבעו מועדים על פי עדויות ראיית מולד הלבנה, לא יכלו לדעת מראש, מתי יחול 'ראש השנה' החל בראש החודש, ולכן קבעו חכמים שלעולם יחוג יומיים. לגבי ברכת שהחיינו בהדלקת נרות, בקידוש ובתקיעות יום ב' של ר"ה התעורר ספק: יש שכתבו ששני ימי ר"ה נחשבים כיום ארוך, ורק בראשון מברכים 'שהחיינו'. אולם לרוב הפוסקים צריך לברך 'שהחיינו' גם ביום השני. בכדי לצאת לכל הדעות נהוג להביא לשולחן פרי חדש, ולהביט בו בעת ברכת שהחיינו. לאחר הקידוש יש לאכלו לפני נטילת ידיים, כשיעור ברכה ואח"כ מברכים ברכה אחרונה על הפרי. אלא שאם אין פרי חדש, יש לברך שהחיינו כי למעשה נוקטים שיש לברך שהחיינו ביום השני של ר"ה בקידוש בהדלקת הנרות ובתקיעות.
ביצה ה,ב; ר"ה ל,ב; טוש"ע ושו"ע אדמוה"ז או"ח סת"ר; אג"ק ח"ג ע' רט.
ראו גם מאותו שבוע
-
ילד שטס לרבי, האם עליו לברך הגומל?
יום ד'
-
האם מותר לאכול דג עם מאכלי חלב?
יום ה'
-
האם חובה על השומעים לטעום מכוס הקידוש?
יום ו'
-
אין נתונים
-
אין נתונים