דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל ההלכה יומית

כ"ד כסלו התשע"ט

האם תמיד מברכים על ההלל?

תקנו חכמים להודות ולהלל לה' באמירת פרקי ההלל שבתהלים, ברגלים שנקראו "מועד" ונאסרו במלאכה ואף התייחדו בקרבנותיהם. מעבר לתקנת קריאת ההלל ברגלים, נהגו ישראל לומר את ההלל בששת הימים האחרונים של פסח אף שלא התייחדו בקרבנות בפני עצמם כבחג הסוכות, וכן בראשי חודשים; ובכדי שיהיה ברור שהלל זה נאמר מצד המנהג ולא כחובה, מדלגים על שני חלקים מתוך הלל השלם. ובחנוכה הנהיגו לומר הלל שלם מפני גודל הנס שאירע בו; ונחלקו הפוסקים לגבי הברכה על ההלל בימים שאין גומרים אותו. ולמעשה מנהג חסידים שמברכים על ההלל בתחילתו ובסופו בחשאי גם בימים שאין גומרים בהם את ההלל, וכן המתפלל ביחידות מברך.

מקורות:

טוש"ע ונ"כ או"ח סתכ"ב ס"ב; שו"ע אדה"ז או"ח סת"צ ס"ו; סידור אדה"ז במקומו; שער הכולל פל"ז ס"ד-ה; ספר המנהגים חב"ד ע' 36; אג"ק כ"ק אד"ש חט"ז ע' פד; שיחות קודש ה'תשמ"א ח"ד ע' 322.

ראו גם מאותו שבוע

צור קשר בוואטסאפ