דילוג לתוכן
בחזרה לדף הבית

אין מוצרים בסל הקניות.

לכל ההלכה יומית

ב' שבט התש"פ

הטועם מיין הקידוש האם עליו לתקנה?

מיד לאחר אמירת הקידוש יש צורך לשתות מן היין. חובת השתייה מוטלת על המקדש ובכך יוצאים הוא והשומעים ידי-חובת קידוש. מי שאינו יכול לשתות את היין, יכול לתת לאחד המסובים ששמע הקידוש לשתות כשיעור, אלא שאם יודע מראש שלא יוכל לשתות עדיף שישמע קידוש מאדם אחר. מעבר לכך, ראוי שכל אחד מהשומעים ישתה מעט מיין הקידוש; וכיוון שהכוס ששתה ממנה המקדש כבר נפגמה בשתייתו, לכן מצווה מן-המובחר שיוסיף המקדש מעט יין לכוס הקידוש לפני שימזוג לשומעים בכוסותיהם, וכששותים ישירות מכוס הקידוש עצמה אין-צורך ב"תיקון", וכך נהג הרבי בד"כ כשקידש עבור הרבנית.

מקורות:

ראה שו"ע אדה"ז או"ח סק"צ ס"ג-ה; סרע"א סכ"ד-ה; סער"ב סי"ב; וסתע"ב סכ"ד; משנ"ב סרע"א בשעה"צ סקפ"ט; מעשה מלך ע' 133; הליכות ומנהגי ש"ק ע' מד.

ראו גם מאותו שבוע

צור קשר בוואטסאפ