לכל ההלכה יומית
לכתחילה יש לשייר את האמה על אמה בלתי מסויד ממול הפתח, ויש שנהגו להשאיר אמה על אמה זו מעל פתח הכניסה, כדי שיושבי הבית יראו אותה תמיד. אולם לדעת רוב הפוסקים יש להשאיר את האמה מול הפתח, כדי שכל מי שייכנס לבית יוכל לראותה, וכן הורה כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב לבנו כ"ק אדמו"ר מוהריי"ץ. ובמקום שאין אפשרות להניח את האמה מול הפתח כגון שאין לו די מקום בקיר שממול הפתח – כגון בבית שאין בו קיר מול הפתח, ישייר אמה על אמה בקיר הסמוך לפתח או על הקיר או התקרה שמעל הפתח.
שו"ע או"ח סתק"ס ס"א. וראה אג"ק כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע ח"ה ע' קסד. נטע"ג בין המצרים ח"ב פצ"ט סי"ב-ג.
ראו גם מאותו שבוע
-
מהו שיור אמה על אמה?
יום א'
-
האם כיום נוהגים בעשיית זכר לחורבן בסעודות?
יום ג'
-
האם מותר לשמוע כלי זמר?
יום ד'
-
כיצד נוהגת הזכרת החורבן בתכשיטים?
יום ה'
-
האם קורעים בראיית הכותל המערבי?
יום ו'