לכל ההלכה יומית
נאמר "כל נדיב לב", ודרשו חכמים - ללמד על נדרים "שגמר בלבו". כלומר, התחייב במחשבתו לקיים מבלי להוציא בשפתיו את נדרו. ויש מן הראשונים שהגבילו זאת רק על נדרי קדשים, שכן עיקרון זה נאמר על קדשים, ולעומתם יש מן הראשונים שכתבו, שאף נדרי צדקה תקפים כשנדרם במחשבתו. להלכה הביא אדמו"ר הזקן את הדעה המחמירה, לפיה על האדם לכבד נדרי צדקה שעושה בלבו שנחשבים כנדר. אלא שכתבו הפוסקים, שהלכה זו אמורה כשהאדם הגיע להחלטה גמורה לתת את הכסף לצדקה. אולם כשחושב על האפשרות של תרומה, ולא הגיע להחלטה ברורה, אין הנדר חל בכך.
שמות לה, ה; שבועות כו, ב; מרדכי הובא בב"י יו"ד סרנ"ח; מהרי“ק שורש קסא, ענף ה-ז; רמ"א יו“ד סרנ"ח, סי"ג וחו"מ סרי"ב ס"ח; ט"ז או"ח סתקס"ב סק"ח; מג"א שם סקי"א; שו"ע אדמוה"ז או"ח סקנ"ו ס"ב וחו"מ הל' מכירה ס"ד וקו"א סק"א שם