לכל ההלכה יומית
לכתחילה יש להשתדל להתחיל את סעודת החג לפני תחילת שעה עשירית (כלומר, שלוש שעות זמניות לפני השקיעה), בכדי שיוכל לאכול סעודת שבת לתיאבון. וראוי שיסיים את סעודתו לפני השקיעה. את סעודת החג ניתן להמשיך עד השקיעה, ואח"כ אין להמשיך לאכול כיון שחלה חובת קידוש. במצב זה ישנה אפשרות לפרוס מפה על הפת, ולערוך קידוש באמצע הסעודה, אלא שלמעשה לא נוהגים כן, אלא מברכים ברכת-המזון, מתפללים קבלת שבת וערבית של ליל שבת, ולאחר מכן מקדשים ועורכים את סעודת ליל-שבת.
שו"ע אדה"ז או"ח סרמ"ט ס"ו -ז; וסרע"א ס"ט-יב. התוועדויות תשד"מ ח"א ע' 323; תשמ"ח ח"א ע' 319.
ראו גם מאותו שבוע
-
מתי עורכים עירוב תבשילין?
יום א'
-
כיצד עושים את עירוב התבשילין?
יום ב'
-
מהן ההכנות לשבת המותרות בחג?
יום ג'
-
המעוניינים לבשל בחג עבור השבת, מתי יבשלו?
יום ד'
-
מתי אוכלים את העירוב תבשילין?
יום ו'