לכל ההלכה יומית
את הכוס צריך לשתות כמלוא לוגמיו מיד אחר אמירת הברכה, ואין להסיח דעתו או לזוז ממקומו עד שישתה. ואם הסיח דעתו משתיית כוס זה, או שיצא לחדר אחר אע"פ שחזר למקומו – צריך לחזור ולקדש. ואם הפסיק בדיבור אבל לא הסיח דעתו משתייתו – חוזר ומברך 'בורא פרי הגפן', ואינו צריך לחזור ולקדש; וכן אם נשפך כוס שקידש עליו, יביאו לו כוס אחר ויברך עליו 'בורא פרי הגפן' – אם לא היה בדעתו לשתות עוד יין אחר הקידוש - ואין צריך לחזור ולקדש כל עוד לא הסיח דעתו, ולא הפסיק בעקירת מקום בינתיים.
שו"ע אדה"ז או"ח סק"צ ס"ב, סרע"א סכ"ו-ז.
ראו גם מאותו שבוע
-
כיצד מתקנים יין פגום לברכה?
יום א'
-
כיצד סדר הגבהת הכוס?
יום ב'
-
כיצד תהייה שתיית הכוס?
יום ג'
-
מי שאינו יכול לשתות מן הכוס כיצד ינהג?
יום ד'
-
האם מברכים על הכוס בברהמ"ז גם בפחות משלשה מסובים?
יום ו'