לכל ההלכה יומית
דנו הפוסקים האם איסור "לא ילבש" נאמר דווקא כאשר כוונת הלובש או הלובשת היא לשם יופי או קישוט, או שהוא אסור גם כשאינו לשם יופי אלא לשם תכלית אחרת כגון להגן מפני הקור, מפני הגשמים וכדומה. ועל אף שהיו שהחמירו אף בכך, פוסקים רבים נוטים להקל בזה והתירו לגבר ללבוש צעיף או מעיל גשם של נשים אלא שהבהירו הפוסקים שכל האמור הוא באין ברירה, אולם אין להסתמך על היתר זה בכדי לעשות "סקי" עם מכנסיים וכדומה, וכן כל ההיתר הוא רק בבגד שאינו מובהק כבגדי נשים או גברים, וכיוון שיש פוסקים המחמירים אף בזאת, ירא-שמיים יצא מידי ספק ולא ילבש בגד חיצוני של אשה וכן להיפך.
ראה ב"ח יו"ד סקפ"ב; ט"ז שם סק"ד; ש"ך שם סק"ז; אג"מ יו"ד ח"ב סס"א; שבט הלוי ח"ב סס"ג וראה שו"ת מנח"י ח"ב סק"ח; שו"ת יביע"א ח"ו יו"ד סי"ד אות ד.
ראו גם מאותו שבוע
-
גדר האיסור וטעמו
יום א'
-
לבישת בגדי אשה לשם תחפושת
יום ג'
-
שימוש בבגדי אשה בבית
יום ד'
-
צביעת שערות וניתוחים פלסטיים לגבר
יום ה'
-
הבטה בראי לגבר
יום ו'