לכל ההלכה יומית
על קריאת שמע נאמר שיש לקראתה: "בשכבך ובקומך", ופרשו חכמים שב"ובקומך" אין כוונת התורה שיש לקרוא את פרשיות קריאת-שמע של שחרית בעמידה, אלא שכוונת הפסוק היא להורות את זמן קריאתה – בזמן הקימה. וכתבו הפוסקים שה"מחמיר" על עצמו ונעמד במיוחד לצורך קריאת שמע בעמידה, הרי הוא עובר על דברי חכמים, שכן זה שהתירו לקרוא קריאת שמע בישיבה, אינו בכדי להקל, אלא משום שלא ראו חכמים מעלה כלל, בעמידה בקריאת שמע. ועל פי פנימיות העניינים יש עניין דווקא שיקרא קריאת שמע וברכותיה כשהוא מיושב.
דברים ו, ז. ברכות י, ב. שו"ע אדה"ז או"ח סס"ג ס"א-ב. פסק"ת שם אות ב.
ראו גם מאותו שבוע
-
מי שהיה עומד קודם קריאת שמע יכול לקרוא ק"ש מעומד?
יום ב'
-
האם התירו עמידה בק"ש לצורך ריכוז?
יום ג'
-
מהו אופן אמירת ק"ש שעל המיטה?
יום ו'
-
אין נתונים
-
אין נתונים