לכל ההלכה יומית
במעמד מתן-תורה וכן במעמד הברית בערבות מואב, נאמר שנכחו בהם גם התינוקות. וכן אודות מצוות "הקהל" מצווה התורה שכולם יתאספו כולל "הטף", "כדי ליתן שכר למביאיהן". וכתבו ה"תוספות": "ועל זה סמכו להביא קטנים בבית הכנסת". וכן אמרו על רבי יהושע שהוליכה אמו עריסתו לבית-הכנסת שיידבקו אזניו בדברי-תורה. ולהלכה מובא שמצווה להביא את הקטנים לבית-הכנסת ולחנכם לעניית "אמן", ומעת שהתינוק מתחיל לענות "אמן" יש לו חלק לעולם-הבא.
חגיגה ג, א; רמ"א או"ח סקכ"ד ס"ז; שו"ע אדה"ז שם ס"י; לקו"ש חכ"ט ע' 536 (חנוך הקטנים לענות "אמן" ואיש"ר).
ראו גם מאותו שבוע
-
נוכחות הילדים בבית-הכנסת בהזדמנויות שונות
יום ב'
-
ילדים המפריעים בבית-הכנסת
יום ג'
-
צירוף הקטן כעשירי למנין
יום ד'
-
קריאה לקטן לעלות לתורה ולמפטיר
יום ה'
-
השתתפות הילד במצוות שונות בבית הכנסת
יום ו'