לכל ההלכה יומית
מן הדין ניתן לצאת ידי חובת קריאת "שניים מקרא ואחד תרגום" אף אם קרא את כל הפרשה ברצף פעמיים ואחריהם תרגום או בכל אופן שהוא, אך המנהג הנכון הוא – לקרות כל פסוק פעמיים והתרגום עליו מיד, כיוון שכך היו עושים בזמן שהיו מתרגמים בקריאת התורה בציבור, שהיו מתרגמים כל פסוק בפני עצמו. הובא בשלחן ערוך שלאחר שסיים לקרוא את הפסוק האחרון בפרשה ולתרגמו, טוב לחזור ולכפול את פסוק זה בכדי לסיים בפסוק מן התורה, ואכן יש שכתבו לכפול את הפסוק בסוף פעמיים. אלא שלמעשה לא נהוג לכפול פעמיים את הפסוק האחרון, ובכדי לסיים במקרא די בקריאת ההפטרה בלבד, או שדי לאמרו פעם אחת.
שו"ע אדה"ז או"ח סרפ"ה ס"ג; ספר המנהגים חב"ד ע' 25; וראה שלחן מנחם או"ח ח"ב ע' כט והע' ג שם.
ראו גם מאותו שבוע
-
האם צריך לקרוא שניים מקרא ואחד תרגום בטעמי המקרא?
יום א'
-
עד מתי ניתן להשלים את קריאת שניים מקרא ואחד תרגום?
יום ב'
-
האם מותר לקרוא שניים מקרא ואחד תרגום בקריאת התורה?
יום ג'
-
האם ניתן להפסיק באמצע קריאת שניים מקרא ואחד תרגום?
יום ה'
-
האם צריך לקרוא את כל ההפטרות השייכות לאותו השבוע לאחר קריאת שמו"ת?
יום ו'