לכל ההלכה יומית
המתעורר משנתו בלילה יכול לברך את ברכות השחר מחצות הלילה, אלא שיברך רק את הברכות שהתחייב בהם (כגון אם התלבש יברך 'מלביש ערומים'). מי שהיה ער כל הלילה, אינו יכול לברך לפני עלות השחר את ברכות השחר. לאחר שעלה השחר ואחר עשיית צרכיו יטול ידיו שלוש פעמים על כל יד (כבכל יום), ואז יברך את כל הברכות על הסדר.
שו"ע אדה"ז או"ח סמ"ו ס"ז. סידור אדה"ז. אג"ק ח"ג ע' ד וע׳ תלד. קצות השולחן ס"ה ס"ו ובבדה"ש סקי"ד וסקט"ו. וראה בהרחבה בבירורי מנהגים – סדר היום (להרש"י שיחי' פרידמאן) ע' 38 ע' 44 וע' 48.
ראו גם מאותו שבוע
-
מהו טעם אמירת ברכות השחר?
יום א'
-
מהו סדר אמירת ברכות השחר?
יום ב'
-
מי שטעה בסדר ברכות השחר, כיצד ינהג?
יום ד'
-
מאמתי מתחייבים בברכת התורה?
יום ה'
-
האם לאחר התפלה ניתן להשלים את ברכות התורה?
יום ו'