לכל ההלכה יומית
נאמר: "זכור את יום השבת לקדשו", ותקנו חכמים שזכירה זו תהיה על כוס יין בכניסת השבת. את קידוש זה יש לעשות במקום הסעודה, ולמדו זאת מן האמור: "וקראת לשבת עונג" ודרשו על-כך: "במקום עונג . . שם תהא קריאת הקידוש", כלומר, שיש לקדש דווקא במקום בו סועד את סעודת השבת. וכבר דרשו על מאמר חז"ל שהקידוש צריך להיות במקום סעודה במשמעותו הפנימית, שרמז בדבר שעל האדם לדעת ש"אין קידוש" - היינו שלא יוכל להתקדש בקדושה יתירה - "אלא במקום סעודה", היינו כאשר יהיה נזהר באכילתו בכל הפרטים.
שמות כ, ח. ישעיהו נח, יג. פסחים קא, א ופירוש הרשב"ם ותוס' שם. וראה שם קו, א. שו"ע אדה"ז או"ח סרע"ג ס"א. בא"ח ש"ב בראשית בהקדמה.