לכל ההלכה יומית
הסדר הנכון הוא שמיד שיתעורר יאמר "מודה אני" ואחר כך בעודנו על המיטה יטול ידיים . ולאחר עשיית צרכיו וההתארגנות יטול ידיו שוב ויברך "על נטילת ידיים" ו"אשר יצר", ומיד ימשיך באמירת ברכת "אלוקי, נשמה שנתת בי", כיוון שאינה פותחת בברוך אתה ה' ולכן משתדלים שתהיה בהמשך ובהקשר לברכת אשר יצר שהתחילה ב"ברוך"; לפני שמברך את ברכות השחר יש לרחוץ את הפה תחילה בכדי לברך את השם הגדול בקדושה ובטהרה, חוץ מתענית ציבור שאין רוחצים את הפה.
שו"ע אדה"ז או"ח (מהדו"ק) ס"א ס"ה וס"ד סי"ז. ס"ו ס"א וס"ז. אשל אברהם בוטשאטש ס"ד. ספר המנהגים ע' 1 (ובהע' שם מובא מס' עמק הברכה שרוחצים הפה פעמיים או שלוש).
ראו גם מאותו שבוע
-
מהו טעם אמירת ברכות השחר?
יום א'
-
מהו זמן אמירת ברכות השחר?
יום ג'
-
מי שטעה בסדר ברכות השחר, כיצד ינהג?
יום ד'
-
מאמתי מתחייבים בברכת התורה?
יום ה'
-
האם לאחר התפלה ניתן להשלים את ברכות התורה?
יום ו'