לכל ההלכה יומית
אף-על-פי שהאשה פטורה עקרונית מלמוד-התורה, אמרו חז"ל שאשה העוזרת לבנה או לבעלה בגופה ומאודה, בכדי שיהיה לו פנאי ויכולת לעסוק בתורה, חולקת אף היא שכר גדול על למודם בשכר שמזרזת את בניה ללכת לבית הכנסת, ושולחת את בעלה לבית המדרש. מטעם זה מנהגנו לברך אף בלידת בת -בנוסח ה"מי-שברך" שלאחר הלידה- ש"יגדלוה לתורה לחופה ולמעשים טובים", ובמכתבי הברכה להורים עבור לידת בנותיהם אף ציטט זאת הרבי לצד ברכותיו הקדושות להולדת הבת.
ברכות יז, א. סוטה כא, א. שו"ע אדה"ז יו"ד הל' ת"ת פ"א סי"ד. היום יום כה מנ"א. לקו"ש חי"ד ע' 463 בשוה"ג.
ראו גם מאותו שבוע
-
האם נשים מצוות על לימוד התורה?
יום א'
-
מהו הלימוד שנשים מחויבות בו?
יום ב'
-
מהי החשיבות בלימוד חסידות לנשים?
יום ג'
-
האם אשה צריכה לברך ברכת התורה?
יום ד'
-
האם מומלץ שנשים תלמדנה תורה שבעל פה?
יום ו'