לכל ההלכה יומית
אף על פי שלמעשה נזהרים שלא להטביל כלים בשבת משום שטבילתם מכשירה אותם לשימוש ונחשבת כתיקון כלי בשבת. עם זאת, מי שהטבילם בשבת אין קונסים אותו שלא להשתמש בהם באותה השבת, כדין העושה מלאכה בשבת שאסור לו ליהנות ממנה עד מוצאי שבת, כיוון שבהטבלת כלים יש הסוברים שהדבר מותר אפילו מלכתחילה; אלא שמי שעבר והטבילם במזיד לא ישתמש בהם בשבת.
שו"ע אדה"ז או"ח סשכ"ג ס"ח. וראה חידושי צ"צ ר, ג שבמזיד לא ישתמש בהם, ויש להעיר מהדיון אודות פעמים שהצ"צ אינו מזכיר את דברי אדה"ז.