לכל ההלכה יומית
יין שנגע בו גוי, נאסר בשתיה. אך אם לא נגע ביין עצמו אלא בבקבוק, אם לא שכשכו – מותר, ובלבד שהיה הבקבוק סגור. יין שגוי ראה אותו אך לא נגע בו – מותר בשתיה, ונוהגים להחמיר שלא להשתמש בו לקידוש. יין מבושל, אינו נאסר בנגיעת גוי. יהודי המחלל שבת בפהרסיא, דינו כנכרי לענין זה ואוסר יין בנגיעתו.
שו"ת הריב"ש סי' ד. תשב"ץ ח"ג סי' שיב. שו"ע יו"ד סקכ"ג ס"א וס"ג. סקכ"ד סכ"ה. רמ"א שם סי"ח. ש"ך שם סקמ"ג וסקע"ד. שו"ת דובב מישרים ח"א סי' קכד אות א. שו"ת שרגא המאיר ח"ח סי' סח אות ג. וראה ספר הכשרות פי"ט סל"ח ואילך.
ראו גם מאותו שבוע
-
מהו היין הראוי לקידוש והבדלה?
יום א'
-
כיצד מתקנים יין פגום?
יום ב'
-
מהו שיעור היין לקידוש ולהבדלה?
יום ד'
-
כשא"א לקדש על יין יעדיף פת או חמר מדינה?
יום ה'
-
מה מוגדר כחמר מדינה?
יום ו'