כתבו הפוסקים שלעניין קביעות מקום לתפילה נחשבים כל הארבע־אמות שבסביבת מקום זה, ולכן כאשר מוצא אדם אחר הנמצא במקומו הקבוע, ישב בסמוך לו שעדיין נחשב הדבר כמקומו הקבוע. ואם גם המקומות שסביבו תפוסים או שיש במקומו דברים הטורדים את כוונתו, מוטב שישב במקום אחר ולא יעורר מריבה או יפגע בכבודו של הזולת לשם־כך. ועיקר ההקפדה על קביעות מקום התפילה היא בעת תפילת שמונה־עשרה, אלא שכתבו הפוסקים שנכון להיות במקום אחד במשך כל התפילה, ובכלל ידוע שלא הייתה דעתם הקדושה נוחה של רבותינו־נשיאינו מהסתובבויות אנה־ואנה במשך התפלה.
מקורות:
מג"א ס"צ סקל"ד; שו"ע אדה"ז שם (כל ד"א חשוב כא'); מ"ב שם ס"ק ס; (לא לפגוע); כה"ח שם סקי"ח (שישנה מקומו כשיש בו מיטרד); וראה אג"ק כ"ק אדה"ז (קה"ת ה'תש"מ) ע' יא וע' קד; וראה התקשרות גיל' תתסו ע' 15 (שלא להסתובב בתפלה).