לכל ההלכה יומית
מסופר בגמרא על גדולי האמוראים שהניחו עירוב עבור כל בני העיר, ובכך להציל ולכלול גם את מי ששכח לעשות עירוב בערב החג. ועל-כן מזכים הרבנים בעירובם את בני עירם, אך כמובן שאין להסתמך על כך מראש ועירובו של הרב מועיל אך ורק בדיעבד למי ששכח ולא מתוך התרשלות (וכן למי שאבד, או נאכל או התקלקל העירוב במהלך החג). על אף האמור שעירוב זה מוטל על הרב, כותב אדה"ז בסדור בפשטות לכל אחד שכשעושה עירוב לעצמו יזכה בו את אנשי עירו, ולכתחילה יזכה ע"י אדם שאינו סמוך על שולחנו, ואם אין עמו אדם אחר יזכה אפילו ע"י אשתו או בניו הגדולים, אך באם אין עמו אדם אחר שיכול לזכות על ידו לאנשי עירו, ואם הוא לבדו יעשה 'עירוב-תבשילין' בברכה מבלי להזכיר את נוסח ה'זיכוי' הנמצא בסידור.
ביצה טז, ב; שו"ע אדה"ז או"ח סתקכ"ז סי"ד-ז, וס"כ; קו"א שם סק"ג; סדור אדה"ז סדר עירוב תבשילין; פסקי תשובות שם אות כז.
ראו גם מאותו שבוע
-
מתי ראוי לעשות את עירוב התבשילין?
יום א'
-
זוג המתארחים בשבת – האם עליהם לעשות עירוב תבשילין בעצמם?
יום ד'
-
האם מותר בחג להדיח כלים עבור השבת?
יום ה'
-
אין נתונים
-
אין נתונים