לכל ההלכה יומית
כפי שהתבאר בהלכה הקודמת, על אף שברכות-השחר נתקנו לאומרן בבוקר, בפעם הראשונה ביום שנהנים מהנאות המתוארות בהן - מי ששכח ולא ברך ברכות השחר בבוקר, יכול להשלימן במשך היום, גם במקרה שכבר התפלל תפלת שחרית, למרות העובדה שחלק מן הברכות חוזרות על עצמן במהלך התפלה עם-זאת ניתן לאומרן כל היום. אלא שלגבי ברכות התורה, מי שכבר התפלל תפלת שחרית, לא יברך, שכן יצא ידי חובת ברכות התורה בברכת "אהבת עולם"-ומי שכבר התפלל יברך שלא לצורך- ולכן, מי שלא ברך ברכת התורה קודם התפלה, ראוי שילמד מעט תורה מיד לאחר תפלת העמידה, כדי לסמוך את הלימוד לברכה על התורה, ולמעשה גם אם לא למד תורה מיד לא יברך שוב ברכת התורה.
ברכות ס, ב; טוש"ע ונ"כ ושו"ע אדמוה"ז סמ"ז וסנ"ב; דברי נחמי' סה, ג.
ראו גם מאותו שבוע
-
מי שלא ברך על נטילת הידיים בבוקר, עד מתי יוכל להשלימה?
יום א'
-
מי ששכח לומר ברכות השחר, ונזכר לאחר תפילת שחרית, עד מתי יכול יברך?
יום ב'
-
האם מותר להשתמש במוצרי קוסמטיקה המכילים רכיבים שאינם כשרים?
יום ד'
-
האם מותר לבעל עסק מתחרה, להוזיל את מחיריו על מנת שיבואו לרכוש ממנו?
יום ה'
-
האם מותר בשבת לפתוח בקבוקי שתייה חדשים?
יום ו'