לכל ההלכה יומית
מסופר בגמרא שהיו שהקפידו שביום שאכלו בשר לא אכלו כלל מאכלי חלב, ולעומתם היו שהקפידו שרק באותה הסעודה שאכלו בה בשר נמנעו מחלב ומוצריו, אך בסעודה שלאחריה כבר אכלו מאכלי חלב. ולמעשה נפסק להלכה שאין לאכול בשר וחלב באותה הסעודה, וגם כשעברו שעות רבות יש לסיים תחלה את הסעודה ולברך. אך לאחר שסיימו את סעודת הבשר ועבר הזמן שבו ממתינים בין ארוחה לארוחה מותר לאכול חלבי. ונחלקו הפוסקים בשיעור זמן זה, ורבים הכריעו שהוא 6 שעות וכך נהוג כיום למעשה. שיעור זמן ההמתנה נחשב מסיום אכילת הבשר בפועל, גם אם חלף עוד זמן עד שסיימו לחלוטין את הסעודה וברכו.
חולין קה, א וברש"י שם; רמב"ם הל' מאכלות אסורות פ"ט הכ"ח; טוש"ע ונ"כ יו"ד ספ"ט ס"א. דגול מרבבה שם סק"א; וראה התוועדויות תשמ"ה ח"ה ע' 3089 (אודות מנהג האריז"ל בהמתנה בין בשר לחלב).
ראו גם מאותו שבוע
-
האם ההמתנה בין בשר לחלב היא בכל מגע של הפה עם בשר?
יום א'
-
האם ישנו חיוב לחפש שאריות בשר בפה לאחר המתנת 6 שעות?
יום ג'
-
ממתי מתחילים לחנך את הילדים בהמתנת 6 שעות?
יום ד'
-
כמה זמן ממתינים בין אכילת מוצרי חלב לאכילת בשר?
יום ה'
-
דבר חריף שנחתך בסכין בשרי, האם יש צורך להמתין בין אכילתו לאכילת מוצרי חלב?
יום ו'