לכל ההלכה יומית
ידוע כי בדרכו של אברהם לעקידת יצחק הגיע השטן להפריעו והתגלה אליו בדמות נהר, אולם אברהם אבינו מסר את נפשו ונכנס לתוך הנהר עד צווארו. זכר למסירותו זו של אברהם ומעוד טעמים נוספים נתקן ביום הראשון של ראש השנה מנהג ה"תשליך", על יד הנהר, באר מים או מעיין בו מצויים דגים חיים. במקום שיוכלו לראות ממנו את הדגים, שכשם שהדגים עיניהם פקוחות תמיד, כך עין של מעלה פקוחה עלינו תמיד לטובה. במשך הדורות נקבע שכאשר חל ראש השנה בשבת דוחים את ה"תשליך" ליום ב' דר"ה ומבאר הרבי שהדבר נועד למנוע תקלה כגון טלטול סידורים במקום שאין עירוב, ולכן אין יוצאים ל"תשליך" בשבת.
תנחומא וירא כב; מנהגי מהרי"ל הל' ר"ה (ע' רעז); שו"ע אדה"ז או"ח סתקפ"ג ס"ז; סידור אדה"ז במקומו; וראה ברכ"י או"ח סתקפ"ג סק"ו; מט"א סתקצ"ח ס"ד; וראה שיחת ו' תשרי תש"ל (תו"מ חנ"ח ע' 39 ואילך); שולחן מנחם ח"ג ע' ק"ז.