לכל ההלכה יומית
כאשר חל יום-טוב ביום שישי, מדין התורה מותר לבשל מיום-טוב לצורך שבת, אך חכמים אסרו לבשל ביום-טוב בשביל השבת שאחריו, ללא 'עירוב-תבשילין', כדי להוסיף בכבוד היו"ט, שאפילו לשבת אסור לבשל וכ"ש ליום חול, משום כך הורו חכמים להתחיל במלאכת ההכנה לשבת כבר בערב יום-טוב על-ידי 'עירוב-תבשילין' וביו"ט רק מסיים את הבישול שהתחיל. טעם נוסף ל'עירוב-תבשילין' בכדי שיפרישו מראש מנות מכובדות עבור שבת שישמשו כתזכורת במשך החג שצריך להשאיר מנות יפות לשבת. ונכון לעשותו כבר בבוקרו של ערב החג, וכן נהוג להכריז ולפרסם תזכורת בערב החג, בכדי שלא ישכחו לעשותו, ומי שלא עשה עירוב עד צאת הכוכבים של ערב החג ישאל רב מורה הוראה כיצד לנהוג.
ביצה טו, ב; טוש"ע ונ"כ ושו"ע אדה"ז או"ח ר"ס תקכ"ז; ערוה"ש שם סי"ד; וראה התוועדויות תשמ"ז ח"ד ע' 427 וראה מ"ש בזה בהעו"ב אוה"ת שבועות תשע"ד (א'עג); לקו"ש חט"ז ע' 183 ואילך; 'התקשרות' גליון 1052.
ראו גם מאותו שבוע
-
מי שנמצא לבדו ואין לו למי לזכות בעירוב – כיצד ינהג?
יום ב'
-
זוג המתארחים בשבת – האם עליהם לעשות עירוב תבשילין בעצמם?
יום ד'
-
האם מותר בחג להדיח כלים עבור השבת?
יום ה'
-
אין נתונים
-
אין נתונים