לכל ההלכה יומית
מובא בגמרא שכשרב יהודה ראה דלעת חדשה ברך "שהחיינו". וכן נפסק להלכה שהרואה פרי-חדש שהבשיל, בין מפירות העץ ובין מפירות האדמה וניכר בו שמתחדש ונהנה בראייתו, מברך "שהחיינו", ולמעשה המנהג הוא לברך רק על האכילה ולא על הראיה כיון שדווקא באכילה יש לכולם הנאה; פירות שיש להם מינים רבים, מברך "שהחיינו" על כל מין ומין, ובמידה ומונחים לפניו כמה סוגים של פירות חדשים וכולם טעונים "שהחיינו", יפטור את כולם בברכה אחת.
עירובין מ, ב; טוש"ע ונ"כ או"ח סרכ"ה; סדר ברכת הנהנין פי"א סי"ב-טו; קצוה"ש סס"ג בדה"ש סק"י; להרחבת העניין ראש אנציקלופדיה תלמודית ח"ד ע' תלא ואילך.