אין מוצרים בסל הקניות.
5 תוצאות
ו'תמוז
צוו חכמים לכל אדם להיות צנוע אפילו כשהוא בינו לבין עצמו, וגם כשהוא יחידי בלילה ובחדרי חדרים צריך לנהוג בצניעות ובושת לפני הקב"ה אשר מלא כל הארץ כבודו, ולכן המעוניין לפשוט את בגדיו וללבוש את בגדי השינה יפשוט את בגדיו תחת כיסוי או בחדר הרחצה, וכן כשקם משנתו ילבש את בגדיו בצניעות תחת הכיסוי, או בחדר הרחצה.
ז'תמוז
ילבש בגדים ממוצעים ולא בגדים יקרים מפני שבגדים אלו מביאים אותו לידי גאווה, אך מאידך לא ילבש בגדים זולים מאוד או מלוכלכים בכדי שלא יתבזה בעיני הבריות. כמו כן יש להקפיד לנעול נעליים, ושלא ללכת יחף בחוץ, וכמו שאמרו חכמים "לעולם ימכור אדם קורות ביתו ויקח מנעלים לרגליו".
ח'תמוז
לעולם יקדים אדם ימינו על פני שמאלו בכל דבר מפני שהתורה מייחסת חשיבות לימין, ואף האדם צריך לחלוק כבוד לימינו, ולכן כשלובש את בגדיו יקדים ללבוש את יד ימינו ואת רגל ימינו תחילה, וכן כשנועל את מנעליו יקדים לנעול תחילה את רגל ימינו תחילה. וכן בלבישת חליפות ומעילים נוהגים להניח את שפת הבגד של צד ימין על שפת הבגד של צד שמאל. וכשלובש את הבגדים יזהר שלא להפוך את הצד הפנימי לחוץ שלא יתגנה בעיני הבריות. יש להקפיד שלא ללבוש שני בגדים יחדיו מפני שזה קשה לשכחה.
ט'תמוז
כשפושט את בגדיו יקדים לפשוט תחילה את צד שמאלו, וכן כשחולץ את נעליו יקדים לחלוץ תחלה את נעל שמאלו, מפני שזהו כבודו של ימין להישאר בלבוש ומנעלים עד כמה שאפשר. בעת הורדת הבגדים יש להקפיד שלא לפשוט שני בגדים יחדיו.
ל'אב
נאמר: "רק הישמר לך ושמור נפשך מאד פן תשכח". ודרשו חכמים, שפסוק זה בא להזהיר על איסור שכחת התורה. ונפסק להלכה שיש לשנן את הלימוד באופן שלא ישכח את מה שלמד. ויש מן הפוסקים שכתבו שבכלל איסור זה, הוזהרנו שלא לעשות דברים הגורמים לשכחה, שלא נבוא לידי שכחת התורה. ונפסק להלכה שיש להימנע מללבוש שני בגדים בבת אחת, מפני שהדבר קשה לשכחה. ולגבי הורדת שני בגדים בבת אחת, לא מוזכר איסור מפורש בשלחן ערוך, אולם אדמו"ר האמצעי כותב ש"לובש או פושט שני לבושים כאחד קשה לשכחה". ולכן למעשה נהוג, להקפיד אף שלא להוריד שני בגדים בבת אחת.