אין מוצרים בסל הקניות.
3 תוצאות
כ'אב
נאמר בגמרא: "הדר בפונדקי בארץ ישראל . . כל שלשים יום פטור מן המזוזה" ונפסק אף להלכה שבתי מלון ודומיהם פטורים ממזוזה ב-30 יום הראשונים למגורים בהם. וכיון שחובת המזוזה היא בעיקר על השוכר, ועבורו המקום חדש, לכן פטור השוכר ממזוזה עד ל30 יום. עם זאת ראוי שבעליי המקום יקבעו מזוזה בלי ברכה. אך כאשר שוכרים או מחליפים דירה, והדירה אינה דירת נופש במשך כל השנה אלא דירת מגורים, השוכרים חייבים במזוזה.
י"זאדר ב'
נאמר: "וכתבתם על מזוזות ביתך", ולמדו חכמים שחיוב המזוזה הוא בבית הראוי לדור בו, ובית שאין בו ארבע אמות על ארבע-אמות (מטר ו- 92 ס"מ על מטר ו- 92 ס"מ) אינו ראוי לדירה ופטור ממזוזה; ודנו הפוסקים אודות חדר שצר ורוחבו פחות מארבע-אמות אך הוא ארוך ובסך הכל גודלו כחדר של ארבע אמות על ארבע אמות, האם חייב במזוזה. ולמעשה כתבו הפוסקים לקבוע בחדר זה מזוזה ללא ברכה.
י"חאדר ב'
את המזוזה קובעים בכל פתחי החדרים, ויש להשתדל שלא להשתמש בחדר עד שיקבע בו מזוזה; בחדרי פעוטות אם המזוזה הקבועה בחדר ממוקמת בחלל החדר כשהדלת סגורה, צריך שתהא מכוסה בבית מזוזה שאינו שקוף, ודי בכיסוי אחד כיוון שהמזוזה מחוברת לקיר, ואם המזוזה אינה בתוך חלל החדר כשהוא סגור אין כל חשש כשסוגר הדלת; חדרי שירותים ואמבטיה וחדרים ארעיים כסוכה פטורים מן המזוזה; לגבי פתחי החנויות שמעיקר הדין פטורים משום שלא נועדו למגורים, כתבו הפוסקים לקבוע מזוזה ללא ברכה, וכן ברכבים המשמשים כמגורים קובעים מזוזה ללא ברכה.