כשמחזירים מזוזה אחרי בדיקה צריך לברך?
אם מחזירים באותו יום שהורידו - לא מברכים. אם מחזירים אחרי יום ויותר צריך לברך.
מקור:
- ע"פ שו"ע יו"ד סי' רפ"ט פ"ת סק"א (שמדמה זה להפסק בציצית שתלוי בהיסח הדעת).

הרב דניאל גראבסקי
לכל השו"ת
אם מחזירים באותו יום שהורידו - לא מברכים. אם מחזירים אחרי יום ויותר צריך לברך.
מקור:
הרב דניאל גראבסקי
פעולות שאלה ותשובה
כאשר הבדיקה היא חובה על האדם, כגון שכבר עברו שלוש וחצי שנים מהבדיקה הקודמת, אינו יכול ליטול ההוצאות ממעשר, כיון שזו חובה עליו, ואין לשלם חובו ממעשר, ומשום כך - חסיד מאנ"ש שנהג לבדוק המזוזות שלו אחת לי"ב חודש, (ובפרט בחודש אלול, ע"פ הוראות הרבי בנושא), והדבר הפך אצלו כנדר שהוא חובה עליו לקיימו לא נכון לקחת עבור כך ממעשר. גם אם לא מדובר במנהג שנהג בו כנדר וגם לא באופן שמחויב לבדוק ע"פ הלכה (פעמיים בשבע שנים), יש נידון בפוסקים האם הידור מצוה עד שליש מהסכום מותר לקחת ממעשר או שגם להוסיף על הידור מצוה עד שליש מהסכום - הוא דבר שבחובה שאין גובים אותו ממעשר. ולכן למעשה אם הבדיקה היא לשם הידור מצוה (ובאופן שאכן יש הידור בבדיקה נוספת זו בתוך הזמן ומעבר לכך שביצע בדיקות החובה שעליו) ניתן לקחת עד 2/3 מהסכום מכספי מעשר ולא יותר. וברוב הפעמים הבדיקה אינה נכללת בהידור אלא בחובה שאי אפשר לקחתה ממעשר. (ואם הבדיקה נעשית שוב בתוך זמן קצר לבדיקה הקודמת וללא שום סיבה שיש בה משום הידור מצוה א"כ אין בזה דבר מצוה כלל ושוב א"א לקחתה ממעשר.
לעמוד השאלההרב ישראל יצחק הלפרין
הרבי הביא את מה שכתוב המטה אפרים שאנשי מעשה בודקים את התפילין ומזוזות בחודש אלול, לכן ראוי לעשות זאת באלול דווקא אם זה לא יתאפשר תבדקו בחודש מנחם אב.
לעמוד השאלההרב משה קורנווייץ
כשמורידים המזוזות לבדיקה, ראוי לסמן כל מזוזה מאיזה פתח נלקחה, כדי שלא יהיה אח"כ שאלה שמא יש כאן "הורדה מקדושה" [וזאת מכיון שישנם פתחים שחיובם במזוזה וודאי ומה"ת, וישנם שחיובם מדרבנן, או שיש ספק אם חייבים במזוזה מה"ת או מדרבנן, ויש שהם רק מהידור ומן הדין אין חיוב כלל, ומזוזה שנקבעה בפתח שחיובו וודאי, אם מעבירה לפתח שחיובו רק מספק, דבר זה נידון בפוסקים כבעיה של הורדה מקדושה]. אך אם לא סימֶן והמזוזות התערבו יחד, בדיעבד מותר לקבוע המזוזות שנתערבו בכל הפתחים ואינו צריך לגונזם, כי הכריעו כמה פוסקים שבדיעבד לא אוסרים במקרה כזה , ורק לכתחילה אנו חוששים כאן להורדה מקדושה.
לעמוד השאלההרב ישראל יצחק הלפרין
אם בדקו או הגיהו אותן לפני אין חובה. מניסיון מומלץ לבדוק שלא נפגמו בהכנסה לנרתיק או במהלך קביעתן.
לעמוד השאלההרב שלמה הלפרן