לכל ההלכה יומית
בפרשת בא נכתב אודות התפילין: "והיה לאות על ידכה" - 'ידכה' בתוספת ה' ודייקו חכמים שהכוונה היא על ה"יד הכהה" כלומר החלשה. מכך מסיקה הגמרא שאיטר יניח בימין כל אדם, כי עבורו יד ימין היא היד החלשה; לגבי מי ששולט בשתי ידיו נחלקו הפוסקים, יש הסוברים שיניח תפילין על ידו החלשה יותר מבין ידיו, ואילו יש הסוברים שהדבר נקבע על פי הכתיבה – ולכן איטר מלידה הכותב בימין, למרות שאת יתר מעשיו עושה בשמאל - עליו להניח בשמאל כל אדם, וכך פוסק אדמוה"ז; אלא שבמקרה זה ראוי להחמיר ע"פ הצ"צ להניח ללא ברכה גם על יד ימין - לאחר התפלה.
מנחות לו,ב; שו"ע סכ"ז, טוש"ע ס"ו ובנ"כ; שו"ע אדמוה"ז סכ"ז, ס"ט; שו"ת צ"צ חאו"ח סי' ד אות ב וסי' יב אות ג; אג"ק כ"ק אד"ש חי"א ע' קמח