לכל ההלכה יומית
אמרו חכמים: "מבטלין תלמוד תורה .. להכנסת כלה", ומצווה זו נמנית בין הדברים שאין להם שיעור. ולכן כתבו הפוסקים שאף אם יש די אנשים שמשתתפים בחתונה, עדיין יש חיוב על כל אחד ליטול חלק בשמחה. ויש שכתבו שרק על מי שנוכח במקום ורואה את הכלה נכנסת לחופה מוטל עליו החיוב לבטל מלימודו ולהשתתף בשמחה, אך מי שאינו נוכח במקום ועוסק בתורה אינו חייב. אולם יש שכתבו, שבכל מצב יש חיוב לבוא ולהשתתף בשמחה כפי שעולה מפשטות הגמרא והראשונים; אלא שבדורנו כתבו האחרונים ללמד זכות על מי שלא משתתף בריבוי החתונות, כשאינו קרוב ממש לחתן או הכלה וכמה טעמים נאמרו בדבר.
פאה פ"א, מ"א; כתובות יז, א; שיט"מ שם; טוש"ע אהע"ז סס"ה ס"א; דרישה שם; בחלקת מחוקק שם סק"ב; בית שמואל שם סק"ג; שד"ח מע' חו"כ וחופה; אג"מ או"ח ח"ב סצ"ה; שו"ת שבט הלוי ח"ז סימן ר"ג וח"ח סימן רפ"ג
ראו גם מאותו שבוע
-
מהו האופן הנכון ביותר לערוך בדיקת חמץ בארונות?
יום ג'
-
עד מתי ניתן להסתפר בערב פסח?
יום ד'
-
האם מותר לבעל משפחה לעזוב את הבית בחג?
יום ה'
-
כיצד ניתן לצאת י"ח קידוש, כשאינו סועד באותו מקום?
יום ו'
-
אין נתונים